Another hornbeam


Za posledných pár týždňov som bol zaneprázdnený. Nebolo príliš veľa času na bonsai. Ale vďaka Zamatovej revolúcii  som si urobil predĺžený víkend. Tak som sa dnes rozhodol, že vybehnem von.  Aj napriek tomu, že počasie bolo nepriaznivé. Trocha chladno a silný dážď, správny čas pre bláznov na výlet. Zašiel som si na jedno dobre známe miesto, len tak sa nadýchať čerstvého vzduchu.   Skontrolovať pár stromov, ktoré plánujem kopať na budúci rok. A mal som to šťastie, že som našiel hrab ktorý vidíte na fotkách. Prekvapivo bol len asi 5 metrov od hrabu, ktorý som našiel už v lete a plánujem ho tiež na jar kopať. Čudujem sa, že mi nepadol do oka už skôr. Bez listov bol asi nápadnejší.  Ospravedlňujem sa za slabé fotky, ale dážď bol dosť silný na to, aby som sa dlho hral s foťákom.  Strom bol asi 3-4 metre vysoký, pri báze kmeňa okolo 15 cm.  Myslím, že to raz bude pekný strom.  Uvedomil som si, že mám už dosť hrabov, možno až príliš veľa. Ale určite bude šanca niektoré z nich vymeniť s inými bosaistami za iné druhy stromov. 

During last few weeks I have been too busy, not so much done around bonsai. But due to 20th anniversary of the Velvet revolution in our country I have long weekend with family.  So I had today chance to go outside. Even if weather was terrible. Bit cold and heavy rain, right time for crazy people to go out. So I decided to go on well known place just to breathe some fresh air.  I checked the trees I want to dig out next spring. And luckily found hornbeam from pictures. It was just about 5 meters from one I was preparing already. I do not know how I could not find it earlier. Sorry for rubbish pictures but rain was so intense that I decided not to play too much with camera. Tree was about 3-4 meters high. About 15 cm diameter of trunk at the base. I guess it will be nice tree once. I realized that I will have a lot of hornbeam's, may be too much. But there will be possibility to exchange some of them with other bonsaists who have different spices. 


 


3 comments:

  1. čau Maroš, zazimované už máš? Ja som v nedeľu všetko zazimoval, takže sa teraz neviem vystrieť... Videl som aj to ako zazimoval Walter a tak len premýšlam, načo som sa s tým toľko naťahoval...
    V sobotu som našiel dva suprové dráče, majú krásne drevo (nie také ako tvoj hrab, ale na dráč skvelé)ako objem, tak aj zaujímavý tvar. Dali sa vidieť aj iné fajn stromy, ale nič iné ma tam tak neoslovilo. Nikam sme sa nedostali, lebo keď ľudia videli tie náletové borovice, tak sa skončila túra, max 500 m od auta a začalo sa vykopávanie...
    Maj sa a nájdi ešte niečo dobré.

    ReplyDelete
  2. Servus Martin, uz tyzden mam skoro vsetko zazimovane. Nestihol som robit fotky a urobit z toho post sem. Teraz ma trocha vystrasil Walter s hrabmi. Tie najvasie nemam ako zimovat. Jedine ich trocha zasypem korou. Drace si aj kopal alebo nechavas na jar?

    ReplyDelete
  3. Dráče nechávam na jar, nechcem si robiť starosti so zimovaním. Myslím, že šanca na prežitie bude väčšia keď ich vykopem na jar.

    ReplyDelete

Bonsai Winter Protection